ΑΕΚ: «Επανάσταση για τη Ν. Φιλαδέλφεια η υπογειοποίηση και το γήπεδο»

61


Οι άνθρωποι της κιτρινόμαυρης ΠΑΕ και της ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ Α.Ε. απάντησαν στις ερωτήσεις των πολιτών και αναφέρθηκαν στα οφέλη της Νέας Φιλαδέλφειας

Στο Πνευματικό Κέντρος της Νέας Φιλαδέλφειας (Νικολάου Τρυπιά 45), όλα ήταν έτοιμα από νωρίς για την εκδήλωση της Ενωσης ώστε να ενημερωθούν οι πολίτες της περιοχής για την υπογειοποίηση και τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης.
Εκεί, οι άνθρωποι που τρέχουν το πρότζεκτ του γηπέδου της ΑΕΚ στην Νέα Φιλαδέλφεια (εννοείται με κύριο εκφραστή τον κ. Δημήτρη Ανδριόπουλο που αποτελεί τον project manager του έργου) αναφέρθηκαν σε όλα όσα αφορούν το θέμα της υπογειοποίησης και της κυκλοφοριακής μελέτης, προκειμένου να λύσουν μια και καλή οποιαδήποτε απορία μπορεί να υπάρχει γύρω απ’ το θέμα.
Η ΑΕΚ είχε καλέσει και τους ρεπόρτερ του ΥΠΕΚΑ, ενώ είχαν προσκληθεί και εκπρόσωποι του εμπορικού επιμελητηρίου της Νέας Φιλαδέλφειας, όπως και εκπρόσωποι όλων των παρατάξεων του Δημοτικού συμβουλίου Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας αλλά και του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Η τοποθέτηση του Δημήτρη Ανδριόπουλου, project manager του έργου, ήταν η εξής. 

«Δεν σας κάνει εντύπωση ότι λείπουν οι μισοί δημοτικοί σύμβουλοι; Είναι δυνατόν τα δωμάτια να χωρίζονται; Οι διάλογοι γίνονται με την παρουσία όλων! Το πρώτο που πρέπει όλοι να πετύχουμε είναι να πείσετε τους υπόλοιπους συναδέλφους σας ότι γίνονται αυτές οι κουβέντες παρουσία όλων. Η δημοτική αρχή πρέπει να έχει παρουσία σε τέτοια θέματα. 

Χάρηκα πολύ που είδα έναν κύριο ο οποίος μου είπε ότι έχει την ταβέρνα δίπλα απ’ το γήπεδο. Είναι δυνατόν η κατασκευή ενός γηπέδου ποδοσφαίρου να μην προκαλέσει κάποια όχληση; Η απάντηση είναι όχι! Και σκόνη έχετε υποστεί και φασαρία επίσης. Είναι σίγουρο ότι θα επηρεαστεί η ζωή, όμως η οικογένεια της ΑΕΚ θα ανακοινώσει σε περίπου δύο μήνες οργανωμένες δράσεις για τους πολίτες.

Τα επόμενα σαράντα χρόνια είναι αυτά που θα πρέπει να μας απασχολούν όμως. Δεν πρέπει να αξιολογούμε μία κίνηση για τα δύο χρόνια όχλησης». 

Κόντεψε να γίνει πόλεμος στην Αθήνα για τα έργα στην Ερμού. Όμως σήμερα η Ερμού είναι ένας από τους δέκα ακριβότερους δρόμους της πόλης. Είναι λογικό οι αλλαγές να μην αρέσουν στον κόσμο. Όμως όταν ολοκληρωθούν τα έργα ο κόσμος απολαμβάνει τις ανέσεις και δεν πρέπει να στέκεται στο πρόσκαιρο ξεβόλεμά του. 

Πρέπει να βγάλετε από το μυαλό σας πως η υπογειοποίηση γίνεται για το γήπεδο. Η υπογειοποίηση γίνεται για την πόλη και για το γήπεδο. Η προηγούμενη διοίκηση της περιφέρειας την είχε προτείνει στην τότε δημοτική . Η ΑΕΚ ξόδεψε σε μελέτες 2εκατ. ευρώ για να υλοποιήσει ένα γήπεδο που θα λειτουργεί με την υπογειοποίηση. Το γήπεδο θα μπορούσε να γίνει και χωρίς αυτό έργο το… 1960. Βέβαια θα μιλάγαμε για ένα γήπεδο που όταν θα γίνονταν οι αγώνες θα έκλειναν οι δρόμοι. Πολύ σωστά έκανε λοιπόν η περιφέρεια και είπε στην ΑΕΚ το γήπεδο να γίνει μαζί με την υπογειοποίηση. 

Η ΓΓΑ αδειοδοτεί τα γήπεδα και το συγκεκριμένο το αδειοδότησε με την υπογειοποίηση. Επίσης η οικοδομική άδεια, συμπεριλαμβάνει και το έργο της υπογειοποίησης. Θέλω να μου πει κάποιος τι νόημα έχει η κουβέντα για το αν είναι αντίθετος ο δήμος. Αυτοί που έβγαλαν τα φυλλάδια έπρεπε να είναι εδώ σήμερα. Για τον κ.Ζέκο έλεγαν ότι είναι ο κορυφαίος, όμως δεν τον κάλεσαν στο Δημοτικό Συμβούλιο την ημέρα που έγινε η συγκεκριμένη συζήτηση. Τι φοβόμαστε, λοιπόν; Βλέπουμε ένα έργο θετικά ή αρνητικά ανάλογα με τους πολιτικούς μας χρωματισμούς ή για τα θετικά που θα δώσει στην πόλη; 

Νόημα έχει η ουσία. Τι κάνει η δημοτική αρχή για τον πολίτη; Δεν οδηγούν πουθενά όλα αυτά. Πρέπει να βάλουμε καλά στο μυαλό μας το τι θα φέρει το έργο στην πόλη. Με την υπογειοποίηση θα απελευθερωθούν δέκα στρέμματα έξτρα χώρου για τους πολίτες και σε αυτό το μήκος του δρόμου δεν θα έχει κανείς την καθημερινή όχληση του αυτοκινήτου. Το δεύτερο είναι ότι θα αυξηθεί το πράσινο. Η πλατεία δεν θα είναι μπετό. Το τρίτο είναι ότι ένα κομμάτι του θορύβου θα καλυφθεί. Η νταλίκα θα περνάει από κάτω. Δεν θέλει φαντασία. Υπογειοποίηση είναι. Τέλος θα φύγουν τα σκουπίδια. Είναι τραγικό για μια δημοτική αρχή να καταπατά το άλσος και με αυτό το γήπεδο θα λυθεί αυτό το πρόβλημα μετά από 30 χρόνια. Θα υπομείνουμε την όχληση για 18 μήνες για να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής μετά. 

Η συζήτηση θα έπρεπε να ήταν για την υπογειοποίηση. Το θέμα ήταν να είμαστε εδώ όλοι μαζί για να δούμε τι θα κάνουμε για να κάνουμε το μεγαλύτερο κέντρο ανάπλασης. Η σύνδεση του γηπέδου με τον σταθμό του Περισσού. Αυτή θα έπρεπε να είναι η απαίτησή σας. Θα πρέπει να πάτε στον δήμο και τις τεχνικές υπηρεσίες και να τους πείτε για αυτό το έργο. Τη σύνδεση της υπογειοποίησης με τον σταθμό του Περισσού. Αυτό είναι το μεγαλύτερο έργο. Η υπογειοποίηση είναι τετελεσμένο γεγονός. 

Για πολιτικούς λόγους η δημοτική αρχή ήταν εναντίον του γηπέδου. Όλοι έχουν κάποιες θέσεις και δεν είναι ζήτημα κωλοτούμπας. Η δημοκρατία τα έχει αυτά. Το “θέλουμε την υπογειοποίηση και όχι το γήπεδο” το έχετε ακούσει; Εγώ ναι. Τώρα που γίνεται το γήπεδο ακούγεται το “θέλουμε το γήπεδο και όχι την υπογειοποίηση”. Πώς γίνεται αυτό; Είναι δυνατόν να λες όχι στην υπογειοποίηση πολεμώντας το γήπεδο; Η οικοδομική άδεια λέει ότι το γήπεδο αφού χτιστεί για να πάρει άδεια πρέπει να έχει εκτελεστεί το έργο της υπογειοποίησης. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

Η ΑΕΚ λοιπόν αυτό που λέει είναι να κάτσουμε όλοι μαζί στο ίδιο τραπέζι γιατί είναι κρίμα αυτό που γίνεται. Χρειάζονται σωστές και λογικές αποφάσεις για τους κατοίκους του δήμου. Να καλέσουν τον κ.Ζέκο ή έναν-δύο συγκοινωνιολόγους . Θα είναι έγκλημα να κάνει λάθος κυκλοφοριακή μελέτη ο δήμος αγνοώντας την ύπαρξη του γηπέδου. Θα είναι άλλη μία χαμένη ευκαιρία για τον δήμο. Εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία του δήμου. Πρέπει να τα υποστηρίξει αυτά και να τα απαιτήσει. Λέμε ανοιχτά στον δήμαρχο να τα ζητήσουμε και να πάμε μαζί στην κυβέρνηση. Να του πούμε για την γραμμή στον Περισσό, για τις θέσεις πάρκινγκ και για τα σκουπίδια. Όλα να γίνουν συντονισμένα. Το ξέρετε ότι τα σκουπίδια είναι πάνω στη ζώνη πυροπροστασίας; Αντί λοιπόν να λύσουμε αυτά τα θέματα δείτε σήμερα με τι ασχολούμαστε εδώ. Είναι ευκαιρία να μπουν όλα σε μία τάξη. Η ΑΕΚ είναι έτοιμη να βοηθήσει τον δήμο για όλα τα θέματα. Η πόλη έχει ανάγκη από μια μεγάλη παρέμβαση. 

Το γήπεδο χρειάζεται κυκλοφοριακή μελέτη. Πρέπει να ανακατέψετε την τράπουλα για να αλλάξει η οικονομία και να πάρει ζωή η πόλη. Η Νέα Φιλαδέλφεια προσφέρεται για μεγάλες παρεμβάσεις. Ο Θεός είναι Έλληνας. Είμαστε ο πιο έξυπνος λαός του πλανήτη. Το γήπεδο της Αθλέτικ Μπιλμπάο δεν γίνεται να είναι πιο…. κέντρο. Κόστισε 211 εκατ. ευρώ. Είχε πολύ φασαρία γιατί εκεί είναι Βάσκοι όμως και η Μπιλμπάο απέκτησε δικό της γήπεδο το οποίο συνέβαλε στο να αλλάξει η ευρύτερη οικονομία της πόλης. Αυτή την στιγμή είναι μια πόλη που ανθίζει, από τις καλλιτεχνικές παρεμβάσεις που έγιναν στην πόλη αλλά και από το γήπεδο. Ξέρετε πώς έγινε το γήπεδο της Μπιλμπάο; Με χρήματα του δήμου, της περιφέρειας, του κράτους, της Ε.Ε και της Μπιλμπάο. Και αυτoί είναι Ευρώπη και αυτοί έχουν τα προβλήματά τους αλλά το έφτιαξαν το γήπεδο! Ποιος είπε ότι η περιφέρεια δεν πρέπει να χρηματοδοτεί αθλητικές εγκαταστάσεις; Αυτή είναι η λογική. Όχι το πώς θα διώξω την ομάδα, αλλά το πώς θα την κρατήσω στην πόλη. Μόνο στην Φιλαδέλφεια μας έπιασε να μην έχουμε το γήπεδο στην πόλη. Δεν είναι σοβαρή κουβέντα αυτή. Οι πόλεις χαρακτηρίζονται από το πώς κινούμαστε. Δεν χαρακτηρίζεται από το πώς θα βγάλει ο ένας το μάτι του άλλου. Κύριέ μου εσείς με την ταβέρνα να ξέρετε ότι ο τζίρος σας θα τετραπλασιαστεί όταν γίνει το γήπεδο. Μέχρι να γίνει η ΑΕΚ θα κάνει τις δράσεις της για να σας καλύψει. 



Το δεύτερο είναι το παράδειγμα της Τότεναμ, που έγιναν τα ίδια. Εγώ θέλω να ενωθείτε. Γίνετε μια ομάδα και πάμε να πιέσουμε τον δήμο για το καλό της πόλης. Το έργο θα γίνει, δεν μπορεί να το σταματήσει ένας. Πάμε όλοι μαζί για να γίνουν καλύτερα πράγματα στη Νέα Φιλαδέλφεια». 

Ακολούθησε η τοποθέτηση του συγκοινωνιολόγου, Κωνσταντίνου Ζέκου. 

«Μου δίνετε την ευκαιρία να μιλήσουμε πρόσωπο με πρόσωπο για ένα θέμα που μοιάζει με μπάλα ποδοσφαίρου την οποία κλωτσάνε όλοι από εδώ και από εκεί. Ελπίζω να σας δώσω να καταλάβετε την γενικότερη λογική του έργου. Ο κ.Ανδριόπουλος τόνισε ότι η πόλη ζει με την κίνησή της. Ο τρόπος που μπορούμε να διαχειριστούμε αυτή την κυκλοφορία έχει μεγάλη σημασία για την ποιότητα ζωής. Ο σχεδιασμός ο δικός μας έπρεπε να προσεγγίσει και να αναλύσει τα προβλήματα της πόλης και να προτείνει λύσεις. Σίγουρα υπάρχουν πάντα προβλήματα και κοιτάμε πάντα την καλύτερη δυνατή επιλογή. Η σύνδεση με τον σταθμό του Περισσού είναι πολύ σημαντικό έργο με την προοπτική της κατάληξης της γραμμής “4” του Μετρό, όπως είναι προγραμματισμένο. Το έργο της ΑΕΚ θα αποτελέσει την ατμομηχανή για το επόμενο έργο. Όταν θα φτάσει η γραμμή του μετρό θα υπάρχει εκπληκτική προσβασιμότητα στην περιοχή. 

Το έργο της υπογειοποίησης έχει να κάνει με τον πεζό, με το ποδήλατο, με την ανθρώπινη κλίμακα. Υπάρχει μια δυνατότητα να αναπτυχθεί ένα σύστημα αξόνων ροής πεζών που δεν διασταυρώνεται με την κυκλοφορία. 

Η καινούργια διάταξη προβλέπει και την υπογειοποίηση και το γήπεδο δίνει σε δημόσια χρήση περίπου750 τετραγωνικά σε δημόσια χρήση. Θα είναι πολύ πιο άνετη και ασφαλής η μετακίνηση σε σχέση με το παρελθόν. Ο δήμος έδωσε τρεις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυτή που επέλεξε είπε πως το έκανε επειδή ήταν η πιο φτηνή. Η δική μας ήταν η πιο ακριβή και δεν το ήθελε. Ένα θέμα που τέθηκε από τον δήμο ήταν ότι θα υπάρχουν μεγάλα προβλήματα για παιδιά, μαμάδες και ΑΜΕΑ πράγμα που είναι εντελώς εσφαλμένο. Εμείς προτείναμε να καλύψουμε την πιο ακριβή μέσα στη δαπάνη για την υπογειοποίηση. 

Ο κ. Ανδριόπουλος αναφέρθηκε στην κακή ρυμοτομία και έχει πολύ δίκιο. Ο τόπος αυτός πιστέψτε με θα μπορούσε να εμφανίσει επαναστατικά καλή εικόνα. Έχει μεγάλη σπατάλη ασφάλτου, η οποία πρέπει να μαζευτεί. Υπάρχει για παράδειγμα παραπάνω χώρος σήμερα για περισσότερες παράνομες σταθμεύσεις οχημάτων όμως αυτό δεν είναι η λύση. Η ουσία είναι ότι υπάρχουν δυνατότητες τις οποίες δικαιούται αυτός ο οικισμός για να έχει καλύτερη ποιότητα ζωής. Σήμερα υπάρχουν οι μελέτες βιώσιμης κινητικότητες και όχι κυκλοφοριακές μελέτες. Είναι λίγες οι περιοχές της Αθήνας που έχουν τέτοιες δυνατότητες όπως η Φιλαδέλφεια. 

Όταν οργανώσουμε την κίνηση, με ή χωρίς φανάρια, θα έχουμε εξαιρετική εξυπηρέτηση εκτός από τους πεζούς και για τα αυτοκίνητα. Για αυτούς του λόγους προτείναμε τους κυκλικούς κόμβους». 
Πηγή:www.gazzetta.gr



Source link